BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
widgeo.net
MAKE ME HAPPY BY CLICK THIS ADS

20 Julai 2011

Senarai Top 50 Ranking Universiti Terbaik Malaysia 2011

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.....memandangkan,,,,,,,, 

KEPUTUSAN PERMOHONAN 
KEMASUKAN KE IPTA (IJAZAH PERTAMA)
PROGRAM PENGAJIAN LEPASAN STPM/SETARAF
SESI AKADEMIK 2011/2012

sudah diumumkan....maka,ramai la yang dapat dan ada segelintirnya kurang bernasib baik....
tak apa,masalah boleh settle,buat la rayuan.......

jadi,berdirinya saya disini adalah bertujuan(apasal skema sgt ni)
gasak la,nanti bebel panjang2 boring pulak kan...so,straight to the point,ok...

 jom tengok universiti yg kalian dapat berada dalam ranking berapa....

Senarai Top 50 Ranking Universiti Terbaik Malaysia 2011

  1. Universiti Sains Malaysia
  2. Universiti Teknologi Malaysia
  3. Universiti Kebangsaan Malaysia
  4. Universiti Putra Malaysia
  5. University of Malaya
  6. Universiti Malaysia Perlis
  7. Multimedia University
  8. Universiti Teknologi Mara
  9. Universiti Malaysia Pahang
  10. International Islamic University of Malaysia
  11. Universiti Utara Malaysia
  12. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
  13. Universiti Tenaga Nasional
  14. Universiti Malaysia Sabah
  15. Open University Malaysia
  16. University of Nottingham Malaysia
  17. Universiti Teknologi Petronas
  18. Universiti Sains Islam Malaysia
  19. Universiti Pendidikan Sultan Idris
  20. Taylor’s University College
  21. Universiti Teknikal Malaysia Melaka
  22. Universiti Tunku Abdul Rahman
  23. Universiti Malaysia Terengganu
  24. Universiti Malaysia Sarawak
  25. Universiti Tun Abdul Razak
  26. Monash University Malaysia
  27. Universiti Industri Selangor
  28. Wawasan Open University
  29. UCSI University
  30. Curtin University of Technology Sarawak Campus
  31. Asia Pacific Institute of Information Technology
  32. International Medical University
  33. Help University College
  34. Tunku Abdul Rahman College
  35. Al Madinah International University
  36. Universiti Kuala Lumpur
  37. National Defence University of Malaysia
  38. Segi College
  39. Universiti Sultan Zainal Abidin
  40. Universiti Malaysia Kelantan
  41. Limkokwing University of Creative Technology
  42. KDU College
  43. Selangor International Islamic University College
  44. Sunway University College
  45. Malaysia Theological Seminary
  46. Malaysia University of Science & Technology
  47. Olympia College Malaysia
  48. Swinburne University of Technology Sarawak Campus
  49. Malaysian Institute of Management
  50. University of Malaya Medical Center
Jadi dengan itu,saya menyeru agar kalian yang mendapat Universiti di rangking yang rendah supaya tidak mengambil peduli dgn fakta di atas,,,,,,hal ini demikian kerana(geli ayat skema2 ni) kalau insan tersebut berlajar di USM tapi belajar tak bersungguh2 pun tak guna...kejayaan kita bukan ditentukan oleh ranking sesebuah universiti tu...setakat nak bangga2 dengan sedara mara atau rakyat jelata boleh la kot....(keji sungguh motif itu)

Oleh itu,tuan tanah nak bagitau yg tuan tanah dapat sambung berlajar di??????

 hehehe...huhuhu..hohoho...semua rasa ada....risau nak pergi jauh2 ni...huhu

ok...akhir kata...tuan tanah nak kongsi satu kata2 bombastic kepada kalian semua....

BIAR SELEKEH ASALKAN BIJAK,DARIPADA HANDSOME GILA-GILA TAPI BANGANG....

p/s:handsome boleh di tukar pada cantik..ikut suka korang la....

aiyo...mesti ada yg sentap....peduli apa tuan tanah...wakaka...
jangan ada yg buat demo ala2 bersih sudah....nanti tuan tanah simbah mengkome dengan air longkang depan rumah tuan tanah ni...haha   

ok...chau cincau =) 
 

3 ulasan:

♥ yana ♥ berkata...

yuppp . btol ...x3 :)

Tanpa Nama berkata...

mcm mn ranking U ni dinilai?

BADRUL berkata...

yang di atas ni dinilai berdasarkan kajian dan penyelidikan yg telah dilakukan sesebuah U tersebut =)