BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
widgeo.net
MAKE ME HAPPY BY CLICK THIS ADS

23 Mac 2011

12 Jenis Manusia yang dibangkitkan dari kubur ke Padang Mashar






1. Dibangkitkan dari kubur dengan tiada bertangan dan berkaki, mereka ini ialah semasa hidupnya menyakiti jiran.
2. Dibangkitkan dari kubur dengan betuk keledai dan didalam perutnya penuh dengan ular dan kala, mereka ini ialah hidupnya tidak mahu mengeluarkan zakat.
3. Dibangkitkan dari kubur dengan bentuk babi hutan, mereka ini ialah semasa hidupnya meringan-ringankan sembahyang.
4. Dibangkitkan dari kubur dalam keadaan berbau busok lebih busok dari bangkai di atas dunia, mereka ini ialah semasa hidupnya menyembunyikan perilaku derhaka dan di takuti oleh manusia tetapi tidak takut kepada Allah.
5. Dibangkitkan dari kubur dalam keadaan darah yang keluar dari mulut seperti pancutan air, mereka ini ialah semasa hidupnya melakukan dusta dalam menjual beli.
6. Dibangkitkan dari kubur dalam keadaan kepala terputus dari badan, mereka ialah semasa hidupnya menjadi saksi palsu.
7. Dibangkitkan dari kubur tanpa mempunyai lidah dan dari mulutnya keluar darah dan nanah, mereka ini ialah semasa hidupnya enggan memberi kesaksian.
8. Dibangkitkan dari kubur dalam keadaan terbalik iaitu kaki ke atas kepala kebawah, mereka ini ialah semasa hidupnya melakukan zina.
9. Dibangkitkan dari kubur dalam keadaan wajahnya hitam matanya biru didalam perutnya penuh dengan api yang menyala-nyala, mereka ini ialah semasa hidupnya memakan harta anak yatim dengan tidak betul.
10. Dibangkitkan dari kubur penuh dengan sopak dan kusta, mereka ini ialah semasa hidupnya menderhaka kepada kedua ibubapanya.
11. Dibangkitkan dari kubur dalam keadaan buta, giginya panjang seperti tanduk lembu jantan, bibir dan lidah terjulur sampai ke perut dan peha, manakala keluar dari perut mereka beranika kotoran, mereka ini ialah semasa hidupnya peminum arak.
12. Dibangkitkan dari kubur wajahnya bersinar-sinar vak bulan purnama dan meniti titian sirat bak kilat menyambar, mereka ini ialah semasa hidupnya beramal SOLEH

agak2nya....bagaimana cara kita dibangkitkan?????

1 ulasan:

ijam ismail berkata...

thanks 4 the info..
=)